معرفی و بررسی کتاب «کارخانه اسلحه‌سازی داوود داله»

178 بازدید | 7 ماه پیش

کتابسرای زیتون 1402

گفتن از جنگ برای بچه‌ها موضوع حساسی است. کتاب‌ها و داستان‌ها بهترین گزینه برای یادآوری صلح‌طلبی به کودکان هستند هرچند خیلی از اوقات، این ما هستیم که صلح و رفاقت را از کودکان یاد می‌گیریم. با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع بهتر است قبل از تهیه کتاب‌ها برای کودمان، تصاویر و محتوا را به خوبی بررسی کنیم.

ویژه برنامه «همسایه با کتاب» با هدف معرفی و بررسی کتاب‌هاب دفاع مقدس به همت تلوزیون اینترنتی کتاب و معاونت شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران تهیه شده است. «کارخانه اسلحه‌سازی داوود داله» نوشته محمدرضا شرفی خبوشان، عنوان کتابی است که در قسمت سوم این برنامه با حضور خسرو باباخانی، نقد و معرفی شد.

«کارخانه اسلحه‌سازی داوود داله» روایتی از شیطنت بچه‌هایی است که در فضای جنگ زندگی کرده‌اند. این رمان درباره شخصیت نوجوانی به اسم داوود داله است. داله به معنای دو شاخه «وی شکل» تیرکمان سنگی است و این شخصیت داله‌ای را در اختیار دارد و سایر ملزومات تیرکمان سنگی را ندارد. این شخصیت به این دلیل که کارش جمع‌آوری داله است به او داوود داله می‌گویند.

محمدرضا شرفی خبوشان در «کارخانه اسلحه‌سازی داوود داله» مخاطب را به درک خشونتِ زاییده از قدرت و عواقب آن می‌رساند. او برای نمایش این خشونت داستانش را از روایت بازی نوجوانانه‌ای شروع می‌کند تا در انتها مخاطب را به این قول برساند که هر که باد بکارد، جز طوفان درو نخواهد کرد.

دسته‌بندی‌ها:
معرفی کتاب، نویسندگان و ناشران

برچسب‌ها: