معرفی کتاب «هالی حال‌به‌هم‌زن»-معین عباسیان

430 بازدید | 5 ماه پیش

پویش «کتاب شیرین»
127 ویدئو 65.5 هزار بازدید کل آخرین بروزرسانی 17 روز پیش
استان یزد 1402

ادب از که آموختی؟ از بی‌ادبان!

این جمله معروف منتسب به «لقمان حکیم» را ما ایرانی‌ها زیاد می‌شنویم. شاید بتوان گفت تلاش مجموعه کتاب «فسقلی‌ها» در همین راستا است. این محموعه با ترجمه میترا لبافی از نشر قدیانی منتشر شده است.

در این مجموعه کودکان ضمن لذت بردن از داستان‌های کوتاه طنزآلود کودکانه، با رفتارها یا عادات اشتباه شخصیت‌های کودک داستان‌ها آشنا می‌شوند. با مشکلاتی که به سبب این رفتارها و عادات بد برای آن‌ها پیش می‌آید آشنا می‌شوند.  آداب زندگی را از این راه بهتر و نهادینه‌تر فراگیرند.

«فسقلی‌ها» مجموعه‌ای 45 جلدی، از قصه‌های خنده‌دار و طنز است. در هرقصه، شما با شخصیت دختر یا پسر کوچولویی آشنا می‌شوید که کار بدی انجام می‌دهد یا عادت زشتی دارد. برای همین کارهای بد و عادات زشت هم دچار دردسر می‌شوند و با مشکلاتی رو به رو می‌شوند. مجموعه حاضر نخستین مجموعه از این سری است که شامل 30 داستان طنزآلود و در عین حال عبرت‌آموز برای کودکان پیش‌دبستانی و نیز سال‌های نخست دوره ابتدایی است.

تونی گراس (Tony Grass) نویسنده آمریکایی کتاب‌های کودکان و نوجوانان است. شاید یکی از بهترین آثار اون مجموعه فسقلی‌ها باشد که برای کودکان پیش‌دبستانی و سال‌های اول دبستان طراحی و نگارش شده است.شخصیت اصلی داستان‌های تونی گراس دخترک یا پسرکی است که یک ویژگی یا عادت منفی دارد رفتارهایی مانند لجبازی، حسادت، تنبلی، پرخوری، خبرچینی است. آثار تونی گراس برای آشنا ساختن خوانندگان خردسال با رفتارهای منفی و عواقب آن به تألیف درآمده است.

دسته‌بندی‌ها:
اختصاصی شبکه کتاب پویش‌های کتابخوانی

برچسب‌ها:

پویش «کتاب شیرین»
127 ویدئو 65.5 هزار بازدید کل آخرین بروزرسانی 17 روز پیش