اختتامیه جشنواره کتاب و رسانه

197 بازدید | ۱ سال و 23 روز پیش

خانه کتاب 1401

رسانه‌ها بی‌شک رسولان افکار و فرهنگ‌ها بوده و هستند. رسولانی که گاهی در قالب انسان‌رسانه‌ها، بار فرهنگ‌سازی را به دوش کشیدند و گاه ابزار را برای ثبت، انتقال و مبادله نگرش‌ها و عقاید، تسخیر کرده‌اند. رسانه‌ها، از طرفی رسانای ادوار و نسل‌ها و جهان‌ها و از طرف دیگر بازوی قدرتمند فرهنگ‌ها و نگرش‌ها هستند.

جشنواره کتاب و رسانه با هدف افزایش توجه به کارکردهای رسانه در حوزه نشر و ترویج کتابخوانی، شناسایی، معرفی و تقویت حضور و فعالیت خبرنگاران، روزنامه‌نگاران، عکاسان و برنامه‌سازان حوزه کتاب، افزایش سطح و کیفیت تولید آثار مرتبط با حوزه کتاب در رسانه‌های کشور، تقویت ارتباط حلقه‌های صنعت نشر و رسانه، ریل‌گذاری برای تولیدات خلاقانه از طریق شناسایی، معرفی و حمایت از ایده‌های برتر تولید محتوای رسانه‌ای و... برگزار می‌شود.

در دوره بیستم از این جشنواره با پوست‌اندازی و تحول جدی در رویکردها و شکل اجرا، در دو بخش «مسابقه آثار تولید شده» و «ایده‌پردازی تولید محتوای رسانه‌ای» پذیرای آثار و ایده‌های علاقه‌مندان بود و در بهمن ماه 1401 برگزیدگان بیستمین «جشنواره کتاب و رسانه» در محورهای سه‌گانه «مطبوعات و خبرگزاری‌ها»، «رسانه‌های دیداری و شنیداری» و «رسانه‌های اجتماعی» و جوایز ویژه «ناشر فعال در استفاده از رسانه‌ها»، «شخصیت فعال رسانه‌ای کتاب»، «انتخاب مردمی» و «رسانه حامی کتاب» در آیین پایانی این رویداد معرفی و تجلیل شدند.

دسته‌بندی‌ها:
جوایز و جشنواره‌های ملی

برچسب‌ها: