محفل شعر طنز قم-سعید بیابانکی

151 بازدید | 3 ماه پیش

جشنواره بین‌المللی شعر فجر
28 ویدئو 5.7 هزار بازدید کل آخرین بروزرسانی 2 ماه پیش
قم 1402

سعید بیابانکی در چهارم مهر 1347 خورشیدی در خمینی‌شهر اصفهان دیده به جهان گشود. خاندان پدری وی در اصل از اهالی خور و بیابانک هستند. نکته جالب توجه در خصوص این شاعر موفق این است که یغمای جندقی شاعر سده 13 و همچنین حبیب یغمایی شاعر و پژوهشگر معاصر به گونه‌ای به وی متصل می‌شوند. این شاعر نام آشنا تحصیلات خود را در 1372خورشیدی در رشته کامپیوتر به پایان رساند. همچنین وی سرودن را از 15 سالگی به تشویق اصغر حاج حیدری مستخدم مدرسه‌ خود آغاز کرد و به تدریج با ورود به انجمن ادبی سروش و انجمن ادبی صائب اصفهان از محضر استادانی چون خسرو احتشامی و محمد مستقیمی بهره برد و در 1388 خورشیدی از دانشگاه اصفهان نشان درجه یک طلایی دریافت کرد. این نشان به افرادی که در بخش‌های علمی و فرهنگی به جایگاه شایسته‌ای در کشور رسیده‌اند، داده می‌شود.

قالب اشعار بیابانکی به سبک فارسی کلاسیک است و همچنین شعرهای طنز بسیاری در میان آثار خود دارد. این شاعر موفق معاصر در قالب‌های متفاوت اشعار بسیاری دارد از جمله سنتی، سپید، غزل و چارپاره اما در میان آن‌ها چارپاره‌های او شهرت بسیاری دارد. وی در چارپاره‌های خود به مفاهیمی چون عشق، مذهب، مسائل اجتماعی و تاریخی و همچنین زندگی شهدا و احیای فرهنگ‌ها پرداخته است.

 از این نویسنده موفق تاکنون کتاب‌های بسیاری منتشر شده که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. در 1369 خورشیدی نخستین کتاب شعر او به نام «ردپایی بر برف» منتشر شد که مخاطبان زیادی به این اثر توجه کردند. یکی دیگر از آثار وی نیمی از خورشید اتفاق افتاد، نام دارد در واقع بیابانکی با انتشار این کتاب به عنوان یک شاعر با زبان خاص و متفاوت و صاحب سبک در 1376 خورشیدی به  ادبیات فارسی ایران معرفی شد.

دسته‌بندی‌ها:
ادبیات و شعر

برچسب‌ها:

جشنواره بین‌المللی شعر فجر
28 ویدئو 5.7 هزار بازدید کل آخرین بروزرسانی 2 ماه پیش
نظامی‌خوانی-جعفر محمد ترمذی، شاعر

شبکه کتاب

2 ماه پیش

نظامی‌خوانی-عزیز مهدی، شاعر

شبکه کتاب

2 ماه پیش