شعرخوانی علیرضا قزوه در محفل شعر طنز قم

164 بازدید | 3 ماه پیش

جشنواره بین‌المللی شعر فجر
28 ویدئو 5.7 هزار بازدید کل آخرین بروزرسانی 2 ماه پیش
قم 1402

علیرضا قزوه نویسنده و شاعر معاصر ایرانی است که حدود 40 کتاب شعر، نقد، سفرنامه و تحقیق از او به چاپ رسیده است. او از شاعران دفاع مقدس است و اشعارش درون‌مایه‌ای مذهبی دارد. از آثار علیرضا قزوه می‌توان به کتاب‌های شعر «از نخلستان تا خیابان»، «با کاروان نیزه»، «عشق علیه السلام» و... اشاره کرد.

علیرضا قزوه اولین شعرش را در 17‌سالگی سرود و در سال 1363 در 20‌سالگی با مجله‌ی «امید انقلاب» شروع به همکاری کرد. او همچنین همکاری با روزنامه‌های «جمهوری اسلامی»، «اطلاعات»، «ماهنامه ادبستان» را در کارنامه‌ی خود دارد.

کتاب «برادر انگلستان» اولین رمان از علیرضا قزوه است. این کتاب درباره‌ی پسری است که خواب می‌بیند سوار قطاری شده که او را در قسمت‌های متفاوت زندگی خانواده‌اش پیاده می‌کند و او شاهد تمام خاطرات آن‌هاست. در اصل، این داستان به روایت وقایع پس از کودتای 28 مرداد می‌پردازد و تا روزها و سال‌های پس از انقلاب نیز ادامه پیدا می‌کند.

کتاب چمدان‌های قدیمی از مجموعه شعرهای علیرضا قزوه است که توسط شاگردان او گردآوری شده. نام این اثر از اولین غزل کتاب است که شاعر درباره‌ی خاطراتش سروده است.

علیرضا قزوه از غزل‌سرایان معاصر فارسی است. گرچه آثاری به سبک شعر نو و شعر سپید نیز سروده است، علاقه‌ی شاعر بیشتر به غزل و دوبیتی است. همچنین او از شاعران دفاع مقدس و انقلاب محسوب می‌شود و مضمون بیشتر شعرهایش مذهبی و انقلابی است. سبک علیرضا قزوه در ادبیات داستانی هم سوررئال و خیال‌پردازانه است.

دسته‌بندی‌ها:
ادبیات و شعر

برچسب‌ها:

جشنواره بین‌المللی شعر فجر
28 ویدئو 5.7 هزار بازدید کل آخرین بروزرسانی 2 ماه پیش
نظامی‌خوانی-جعفر محمد ترمذی، شاعر

شبکه کتاب

2 ماه پیش

نظامی‌خوانی-عزیز مهدی، شاعر

شبکه کتاب

2 ماه پیش